Sunday, December 4, 2011

Dia tahu.. ^_^


bismillahirahmanirahim,

alhamdullilah, akhirnya hari ni Allah izinkan saya update post. dah lama rasanya tak berkongsi dgn kalian.. meh, saya mulakan dgn beberapa situasi yg mungkin kita pernah buat, sedang buat atau bakal buat. =] situasi mungkin akn berubah mengikut persekitaran.. ^^

[situasi 1] " takpelah masuk keje lambat sikit. bukan bos tahu pun. boleh pi minum teh tarik dulu..hehehe" atau " weh, tolong punch card aku nanti ye. nak balik awal. ada hal dgn kawan."

[situasi 2] " ala, buat assignment ni ala kadar je lah..bukan banyak pun carry mark nye..satgi nak pi main boling kat Queensbay lambat org plak.." atau " aish, apelah lecturer ni bagi keje banyak2. orang nk tgk drama korea ni pun tak senang.." buat sambil mulut membebel.

pernah tak kita alami situasi macam ni? banyak lagi situasi sebenarnya. tapi saya bagi contoh dua ni je la. mungkin ada yg pernah, mungkin ada yg pernah tgk peel manusia begini.

jom, renung ayat cinta ini:


"dan katakanlah ' berkerjalah kamu, maka Allah akn melihat pekerjaanmu,begitu juga rasulNya dan org2 mukmin dan kamu akn dikembalikan kepada Allah Yang Mengetahui yang ghaib dan yang nyata lalu diberitakanNya kepada kamu apa yg telah kamu kerjakan" at-taubah:105

erk?! Allah melihat rupanya. Ye, Allah melihat apa yg kamu kerjakan. bukan hanya dari sudut perkerjaan je, niat hati kamu juga Dia ketahui. dan kita akn diberitahu semula apa yg pernah kita buat..

jika kita dapat merasa Allah melihat setiap apa yg kita lakukan dan yakin bahawa janji Nya benar, nk buat benda tak baik pun kita tak berani dan kita akn sentiasa nk buat kebaikan.

meh, kita renung kembali..macam mana kita berkerja..adakah bersungguh2 dan niat kerana Nya atau kita ala2 kadar je atau kita berkerja utk sesuatu seperti duit, nama atau pangkat? tepuk dada, tanya iman ye.. moga Allah meredhai kita semua.. waallahualam..


0 comments:

Post a Comment